AUDYT W SALONIE BEAUTY W SALONIE MASAŻU

Kochani obiecałam , że napiszę o ostatnim Audycie w salonie Beauty.

Jest dużo pytań na temat co to jest w ogóle audut, na czym polega i kto go może zamówić.

I już wszystko opisuję  dokładnie.

Audyt może zamówić każdy właściciel salonu beauty, salonu masażu, gabinetu fryzjerskiego, gabinetu manicure, gabinetu podologicznego.

Dotyczyć może szerokiego pojęcia funkcjonowania salonu, lub tylko jakiegoś wycinka np.:

  • sprzedaż
  • marketing online
  • marketing offline
  • pracownicy
  • procedury

Wszystko zalezy od tego czego potrzebuje klient i jaką chce podpisac umowę.

My na zamówienie takiego salonu przyjeżdżamy do niego zawsze na początku jako Tajemniczy Klient i dokonujemy analizy wstępnej. Następnie przychodzimy do salonu na jeden dzień i sprawdzamy dogłębnie temat, którego audyt dotyczy.

Następnie klient otrzymuje dokładny raport :

  • co jest nie tak,
  • a co funkcjonuje rewelacyjnie,
  • jakie rzeczy trzeba poprawić w pierwszej kolejności,
  • jakie błędy wyeliminować,
  • co wprowadzić do salonu aby zniwelowac problem,
  • dokładny plan działania na najbliższe dwa miesiące

I na taki właśnie audyt jechałam ostatnio do salonu mieszczącego się poza Trójmiastem.

Głównym problemem była tam sprzedaż, a właściwie jej brak.

Często jest tak, że właściciele salonów zaczynają naprawę nie od tej strony co trzeba, szukają skomplikowanych rozwiązań, wysyłają pracowników na drogie szkolenia, a efektów i tak nie widać. Problem w większości przypadków nie jest tak złożony jak nam się może wydawać.

Zresztą tak jak Wam zawsze mówię najpierw sprawdźcie podstawy, czy one dobrze funkcjonująa dopiero w drugiej kolejności zajmijmy się rzeczami bardziej skomplikowanymi.

Ja należę do klientek, którym łatwo jest coś sprzedać, nawet bym powiedziała że bardzo łatwo :):)

Ale niestety w tym salonie nie doszło do sprzedaży.

I nie zgadniecie dlaczego ?

NIKT MI NICZEGO NIE ZAPROPONOWAŁ !!!!!!!

Jak zwykle umówiłam wizytę przez MOMENT PL i od razu zapłaciłam.

Wizyta była umówiona na dopełnienie żeli z hybrydą.

Salon mieścił się w naprawdę fajnym miejscu i zewnątrz też wyglądał dobrze.

Kiedy weszłam i usiadłam już nie było tak ładnie , ale tragedii też nie było.

Usiądźmy sobie czasem tam gdzie siada klient i zobaczmy co on widzi.

Ja widziałam brudną ścianę za Panią manicurzystką, wcześniej brudną ścianę tam gdzie wieszałam płaszcz. Stolik do manicure też wymagał wymiany.

I uwierzcie mi to nie jest czepianie się, to jest pierwsze wrażenie jakiego doznałam . Pomalowanie dwóch ścian i zakup stolika to są naprawdę śmieszne pieniądze, a można dzięki temu zatrzymać nie jednego klienta. Pamiętajmy , że jak klient wybiera się do prestiżowego miejsca, płaci większe pieniądze to wymaga również większego komfortu.

Następnie przyszła Pani manicurzystka, przemiła i przesympatyczna.

Strój  niestety cały do wymiany.

Na fartuszku przegląd hybryd z ostatniego roku i jeansy, które powodowały, że zastanawiałam się czy Pani nie zdąrzyła się przebrać czy może zapomniała spodni . Widząc osobę , która nie potrafi zadbać o siebie zaczynamy się zastanawiać czy będzie potrafiła zadbać o nas i dobrze wykonać  zabieg .

I teraz Kochani wydarzyła się rzecz niesłychana, a mianowicie Pani przez całe 1,5 godziny w ogóle się do mnie nie odezwała. Spytała  tylko czy chcę się czegoś napić i jak troszkę kawy wylało mi się na ziemie i chciałam posprzątać powiedziała, że absolutnie nie że to ona zrobi.  Tak jak pisałam była bardzo miła, ale i co z tego.

Być może chodzi Wam po głowie myśl, a co miała robić o czym gadać?

O tym co dla niej ważne, co ważne dla salonu i co jej przyniosłoby większy zarobek.

  1. Byłam nowym klientem – mogła spytać co mnie sprowadza do salonu, jak w ogóle ich salon znalazłam. To daje Wam dużo wiedzy na temat skąd przychodzą klienci czy może z jakiejś reklamy czy z polecenia ( jak z polecenia to od kogo). To jest bardzo cenna wiedza dla właściciela salonu jak i również dla pracownika.
  1. Jeżeli salon miał preparaty do odsprzedaży np. kremy do rąk, to mogła spytać czy używam kremu do rąk, czy w ogóle takowy posiadam, czy jestem z niego zadowolona i zarekomendować mi ich produkty.
  2. Na jakie zabiegi jeszcze chodzę i np. opowiedzieć mi o którymś z ich zabiegów.
  3. Była tam dostępna również pani fryzjerka, która mogła mi w międzyczasie zrobić badanie skóry głowy i opowiedzieć o odpowiedniej pielęgnacji włosów i pokazać preparaty na których oni pracują. A nie siedzieć i grzebać w telefonie.
  4. I przede wszystkim powinna zaproponować i poszukanie dogodnego dla mnie terminu za np. trzy , cztery tygodnie na dopełnienie.

Nic takiego się nie wydarzyło, ani pytań, ani rekomendacji, ani zapisu na kolejną wizytę.

Więc ja się pytam jak miało dojść do sprzedaży jeżeli nikt mi niczego nie proponował?

Jeżeli nikt mi nieczego nie proponował to innym klientkom zapewne też nie i pierwszy podstawowy problem został znaleziony.

Nie ma sprzedaży bo nikt o niej nie mówi.

Salon dostał dokładny plan na najbliższe dwa miesiace, co mają zrobić, aby sprzedaż dodatkowych rzeczy czyli pielęgnacji domowej, akcesoriów kosmetycznych, akcesoriów do włosów i pielegnacji do włosów była na poziomie 1000 tyś zł dziennie.

Oraz szczegółowe procedury sprzedaży dla pracowników do nauczenia i wdrożenia w życie.

To jest oczywiscie bardzo skrótowo opisany audyt.

Raport  z audytu zawiera około 70 stron więc jest to potężna księga wiedzy.

Jeżeli  borykacie się z jakimiś problemami w swoim salonie i chcielibyście abyśmy my te problemy zweyfikowali, nazwali, znaleźli źródło i ch powstawania i napisali pran naprawczy to zapraszam do kontatu.

tel 609 220 730

kontakt@akademiaspa.eu

Kilka słów o Magda

Założycielka i Prezes WIRTUALNYCH TERAPEUTÓW Właścicielka trójmiejskiej sieci hotelowych spa BALTIQA DAY SPA. Prywatnie żona i mama trójki dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *