5 najlepszych promocji, które przyciągają klientów.

Jednostkowe zrywy w postaci super promocji nie zawsze skutkują wzrostem zainteresowania klientów. Wręcz przeciwnie – niekiedy włączają czujność i budzą poczucie, że z tym salonem musi być ,,coś nie tak”. Pamiętaj, że zanim będziesz przyciągać uwagę klientów promocją , musisz zadbać o zbudowanie zaufania i zaprezentować się jako ekspert .

Jedno jest pewne: słowo promocja” wciąż działa.

Niższa cena przyciąga, ale tylko wtedy gdy:

  • klientka zna wartość oferty i promocja jest dla niej wartościową okazją, czyli zna korzyści z promowanego zabiegu,

  • promocja jest ograniczona czasowo, bo wtedy motywuje do podjęcia działania w obawie przed stratą okazji,

  • prawo do skorzystania z promocji wy maga podjęcia jakiegoś działania lub jest przyznawane wybranym osobom.

Potrzebujesz klientów i zastanawiasz się, czy dać ofertę na -20 % czy -30%?

Która z nich zadziała? Obecnie, aby zaskoczyć klientów zniżką musisz dać zniżkę minimum -50%. Mniejsze liczby niestety pozostają niezauważone. Wszystko dlatego, że wiele różnych firm zachęca do zakupów w ten sposób. Jest tego bardzo dużo na rynku w różnych branżach. Dlatego też zniżka 10 czy 15% pozostaje niezauważona lub potraktowana jako nic specjalnego.

Zobacz kilka innych sposobów na zachęcenie zniżką do skorzystania z usług twojego salonu.

  1. BON 100 PLN NA PIERWSZĄ WIZYTĘ/ZABIEG

Kiedy klient jest przekonany, że potrzebuje danej usługi, to zaczyna wybierać salon, który mu to wykona. Jeżeli w tym czasie zobaczy twoją ofertę bon kwotowy na pierwszy zabieg, to jest duża szansa, że wybierze właśnie twój salon. Podobnie działa promocja cenowa na pierwszy zabieg, np. 150 PLN zamiast 250 PLN. Jednak patrząc ”psychologiczne”, gdy nie bierzesz bonu na 100 PLN to czujesz jakbyś tracił tę kwotę. Natomiast gdy przechodzisz obojętnie obok zniżki na zabieg, to po prostu decydujesz, że nie jesteś nią zainteresowany. Dlatego polecam przetestować bony kwotowe do wykorzystania na dowolny zabieg, który właśnie promujesz . Oczywiście jest pewne zagrożeniem w tej opcji. A nawet dwa. Które trzeba wyeliminować.

  1. Klientka nie do końca wie ile faktycznie będzie w musiała zapłacić za zabieg. Jeżeli zna orientacyjne ceny to chętnie pobierze twój kupon, natomiast gdy miałaby to zrobić ,,w ciemno”, to może się wahać. Dlatego w przypadku tej promocji zadbaj, by łatwo można było znaleźć ceny zabiegów, na które klientka może zrealizować kupon.

  2. Jest jeszcze druga strona medalu”, tzn. warunki promocji, które mają być satysfakcjonujące dla twojego biznesu. W tym przypadku możesz napisać, że bon jest do wykorzystania na zabiegi od np. 200 PLN. Niestety brak tej restrykcji może spowodować to, że przyciągniesz klientki, które interesuje wszystko co darmowe i które nie są poważnie zainteresowane znalezieniem specjalisty wartego zaufania. A przecież Tobie chodzi o to aby przyciągnąć nowych klientów i uzyskać dochód

2 KUPON KWOTOWY NA KONSULTACJE

Większość salonów zaprasza na darmowe konsultacje, by móc podczas niej przedstawić zainteresowanym klientom plan pielęgnacji. To działa, gdy klientka chce skorzystać z twoich usług, a nie chce decydować się nie znając szczegółów. Szczególnie to działa przy droższych zabiegach lub przy serii zabiegowej. Tę technikę można także wykorzystać do zdobywania nowych klientów, ale musisz zadbać o komunikowanie atutów twojej konsultacji.

W przypadku zabiegów modelowania sylwetki mogą to być

  • pomiar składu ciała z wydrukiem z przeznaczonego do tego urządzenia,

  • wskazówki co do diety,

  • dopasowanie kuracji w zależności od problemu.

Ponadto podkreśl to, jak ważna jest ta konsultacja. Edukuj klientów i wyjaśnij że np. w zależności od problemu dobierana jest intensywność kuracji jak i zabiegi. Zaznacz, że konsultacja pomaga sprawdzić konkretny zabieg zanim ktoś zainwestuje w cały pakiet. Dopełnieniem tego będzie podkreślenie, że teraz (w okresie ustalonej promocji) taka konsultacja jest za darmo. Zwróć uwagę na przesłanie, które niosą dwa komunikaty: darmowa konsultacja i konsultacja teraz za darmo. By twoi klienci to docenili, stawiaj na drugą opcję czyli konsultacja teraz za darmo.

Najlepiej będzie gdy na stałe wprowadzisz do swojego cennika opcję takiej rozbudowanej konsultacji, np. za 100 PLN. Natomiast w okresie promocji będziesz rozdawać bony 100 PLN do wykorzystania tylko na tę konkretną usługę. Dzięki temu, klientki będą widziały realny zysk dla siebie, a o to chodzi – by one wiedziały, że dostają od ciebie coś wartościowego.

  1. DLA PRZYJACIELA

Pozyskiwanie klientów przez rekomendacje, to najlepszy sposób na zapełnienie grafiku. Zapewne działa to u ciebie naturalnie, ale i tę metodę można wzmocnić odpowiednimi działaniami marketingowymi. Możesz wręczyć swojej klientce bon kwotowy (np. 50 PLN) jako prezent dla jej przyjaciółki. Dzięki temu, twoja klientka może polecić twój salon swojej przyjaciółce i przyczynić się do jej szybszej wizyty mówiąc, że ten bon może wykorzystać w ciągu trzech tygodni. Kupon dla przyjaciela także musi mieć wysoką postrzegalną wartość, tzn. jest przyznawany klientom w zależności od wydanej kwoty i tylko w ograniczonym okresie

4 SPECJALNA PROMOCJA NA URODZINY SALONU

Z okazji święta twojego salonu możesz zaproponować specjalne ceny na pakiety zabiegów. Wtedy twoje stałe klientki będą zmotywowane do odwiedzenia twojego salonu, by zaopatrzyć się w zabiegi, które będą realizować w kolejnych miesiącach. A kiedy wstęp na święto salonu będzie tylko dla zaproszonych gości i jednocześnie przyznasz im ,,prawo” do przyjścia z jedną osobą towarzyszącą, to fakt bycia w elitarnej grupie dodatkowo wzmocni chęć zakupu pakietów promocyjnych.

5 ATRAKCYJNY DODATEK DO PAKIETU.

Załóżmy, że klientka chce kupić pakiet zabiegów lub bon prezentowy bliskiej osobie. Jeżeli porównuje opcje w kilku salonach o podobnym standardzie, to cena może mieć tu znaczenie. Nie warto jednak zniżać ceny, ponieważ to prowadzi do jeszcze mocniejszej presji klientów do kolejnych rabatów. Jak się wyróżnić, kiedy masz porównywalne pakiety zabiegowe do twojej konkurencji? Możesz wprowadzić czasową promocję, np. w pierwszy poniedziałek miesiąca lub na rozpoczęcie sezonu. Wtedy zaproponuj np:

  • dodatkowy bon kwotowy na zabiegi przy zakupie pakietu prezentowego,

  • drugi identyczny pakiet za pół ceny,

  • bon na dodatkowy zabieg (np. zabieg na twarz) przy zakupie serii zabiegów (np. modelujących sylwetkę).

Postaraj się, by gratisem był zabieg z innej kategorii, a nie kolejny ten sam, który klientka kupuje, czyli do serii zabiegów na twarz z kwasami dołóż manicure, a nie kolejny zabieg na twarz Dzięki temu klientka będzie postrzegała twoją ofertę jako bardziej wartościową, co spowoduje, że chętniej ją wybierze.

Promocje wciąż są pierwszym czynnikiem przyciągającym nowych klientów. Dla salonów są dużą szansą, by mieć możliwość osobistego porozmawiania z klientami i przedstawienia im swoich możliwości. Jednak sama wartość okazji dopiero nabiera znaczenia, po tym, gdy klientka sprawdzi twój wizerunek w internecie i opinie. Dlatego zadbaj o łatwy dostęp do informacji, które chcesz im przekazać. Sprawdź czy na Facebooku i Instagramie widać, że jesteś specjalistką w danym zakresie i masz wielu zadowolonych klientów. Bez tego super zniżka niestety nie zadziała.

CO JEST WAŻNE W PRZYGOTOWANIU AKCJI PROMOCYJNEJ NA ZDOBYWANIE KLIENTÓW?

PODSUMOWANIE

Kilka słów o Magda

Założycielka i Prezes WIRTUALNYCH TERAPEUTÓW Właścicielka trójmiejskiej sieci hotelowych spa BALTIQA DAY SPA. Prywatnie żona i mama trójki dzieci.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

dwa × 3 =